2009. november 4., szerda

Gyermekrémisztő furi dolgok - avagy, miért is jó, hogy nem vagyok andoki... ;-)

Megkopaszodtak a lipcsei állatkert medvéi

2009. november 4., szerda 10:45

"Szinte egyik napról a másikra, minden különösebb előjel nélkül kihullott a szőre a lipcsei állatkert két andoki medvéjének, a 15 éves Doloresnek és a 11 éves Lolitának. Az állatorvosok értetlenül állnak a jelenség előtt, az állatok tüzetes vizsgálata ugyanis az égvilágon semmilyen rendellenességet nem mutatott azóta sem.

Tovább fokozza a kopaszodás rejtélyét, hogy csak a nőstény medvéket érintette, és nekik is csak a testükön hullott ki a szőr, a fejükön nem. Az állatok gondozói kapcsolatba léptek az összes állatkerttel, ahol andoki medvék laknak, de kiderült, hogy sehol nem tapasztaltak még ilyet, elvileg éppen mostanában kellene a könnyű nyári bundájukból vastag télit növeszteni, hogy átvészeljék a hideget. Az állatorvosok most genetikai okokat sejtenek a jelenség mögött.

article-1225042-0711FC57000005DC-753 634x693

Az andoki medve a nemzetközi természetvédelmi szervezeteknél a különösen veszélyeztetett fajok listáján szerepel, Dél-Amerika egyetlen őshonos medvéje, és a nevéhez hűen az Andokban él. Nagyon félénk, ezért nincsenek is igazán pontos adatok arról, hogy mekkora a populációja, a becslések 2400 és 20 ezer között mozognak. A kilencvenes évek óta a természetes élőhelye egyharmadával csökkent, és még ma is évi 3-6 százalékkal zsugorodik.

Az állatok gondozói és az orvosok szerint a kopaszság nem fenyegeti a medvék életét, csak kényelmetlenségeket okoz, a megszokott vastag, barna bundájuk nélkül fáznak, és a napfényhez nem szokott, érzékeny bőrük csúnya égési sérüléseket szerez napozás közben. A két kopasz medve hamar az állatkert szenzációja lett, egész Németországból jönnek a látogatók megnézni a bizarr külsejű állatokat."

Forrás: Index - tudomány


Hazánkban jelenleg

(forrás fotóval együtt: http://www.csakjohirek.hu/content/view/6111/42/ )

csak a nyíregyházi állatkertben látható a pápaszemes andoki medve.


Most eszembe jutott, hogy mily nagy divat manapság a szőrtelenítés imitt és amott ;-)

s, hallottam már olyat, hogy a kórházban megjelent a nőgyógyászati műtétre várakozó páciensnél - a bizony zavarba ejtő korosztályú - fiatalember és közölte, hogy jött egy kis "fazonigazítás" -ra... :-(

Igen, van olyan szituáció mikor szőrtelenül kiszolgáltatottak vagyunk...

6 megjegyzés:

  1. Soha nem felejtem el :
    A legutóbbi fazonigazítási alkalomkor
    ( jó régen volt ) jött a zavarba ejtő fiú ( akkor még én is tudtam zavarba esni ) és a kezét nyújtva bemutatkozott : Kezét csókolom a
    Borotvás ! vagyok, felültem az ágyban
    én is nyújtottam a kezem : üdvözlöm
    Dériné vagyok :))
    Mindketten fuldokolva röhögtünk,
    várni kellett hogy össze ne vágjon .

    VálaszTörlés
  2. oh, mmama - ez tipikusan a "sírva nevetünk" kategória

    VálaszTörlés
  3. Szegény maci :-(
    Remélem, nincs tükör a kifutójában.

    VálaszTörlés
  4. Nyafi: jaj, jaj... a macskám is érdekes, mikor a tükörben nézi magát, képzelem szegény mackót...

    VálaszTörlés