2011. május 24., kedd

..."az".... Európa csendes...

Gyermekkorom (fiatalkorom) apró, kicsi (régen nyekergős, olykor büdi, időnként a hátsó sorokban "családalapítós" magyarságkihalásellentevő sorokkal működő) mozijai eltűnőben vannak.

Multi ilyen, olyan komplexumban jó drága pénzért lehet filmeket nézni, olykor - számomra - feladat a terem megkeresése, még jó, hogy barátnők hívnak és segítenek tájékozódni.

Persze, kényelmesek, elférek a karfán, van hely a szigorúan a moziban vásárolt üdítőknek is.
Bősz pattogatott kukorica rágcsálásnak - hiszen a mozi azért mozi, hozzá tartozik, hogy zörögni kell ;-)

Gyermekkorom nagy moziemlékei előtódulnak bennem:
Mikor az anyukámmal ketten (menekülve egy rossz házasság folyamodványának lélektelensége elől) időnként "csináltunk" magunknak (loptunk?) egy-egy szép napot, mikor egész nap moziban voltunk.
No, nem ilyen csillagászati árak voltak... na; hát... nem.

Egyik moziból ki a másikba be.
Loholás, hogy odaérjünk a másik moziba a másik filmre.
Nem emlékszem mi volt a legnagyobb teljesítményünk a 3 film egymás után, az tuti, de talán volt egyszer 4 is???

Az valami csodás élmény volt.

-.-

Suhan az 5-ös busz a Rákóczi úton.
Lámpa van, lelassít, pont az Európa mozi előtt.
Emlékek villannak fel, nézem a kirakatot.
Egy aprócska koporsó van kirakva.
Tetején fehér papír, felirat:
A MOZI HALÁLA.

Megdöbbenek, ki tudja hányszor már (és MÉG?) a városban közlekedve.
Persze, nincs nálam fényképezőgép.
Majd visszajövök, gondolom én.

Koporsó sincs már, felirat sem.
Mozi sem.
Hát, igen, elfelejtkeztem róla, hogy a koporsós temetések mindig hamarabb zajlanak ;-(

Az Európa immár csendes, örökre csendes :-( :-(


2011. május 22., vasárnap

.... az "irigység" ( ??? ) és a szekrény mélye...

a minap valaki levelet írt és panaszkodott nekem, hogy már megint elharapódzik egyre jobban, hogy nem teszik közkinccsé foltos (és / vagy kreatív) körökben az ötleteket, nem szívesen adnak mintát stb. stb.
Persze, időnként ígéret van, aztán ennyiben marad.
Néha lezárják a blogokat a hívatlan látogató előtt.

Bevallom, ha ilyen bloggal találkozom, akkor nem megyek oda könyörögni, hogy "engedjél be".
Nem jellemző rám.
Különben is - tudtommal - az ilyen blogokat csak egy bizonyos létszámig lehet meghívóval látogatni (talán 100 főnek?)

Mondtam az ismerősömnek, hogy igaza van, hogy kesereg, de mit lehet tenni.
Jogában áll egy blogtulajdonosnak, hogy ezt tegye.

Igaz, hogy az utóbbi több mint fél évben már lassan a saját blogomra sincs időm - nemhogy a másokéra.
Még mindig szívesen pályáznék egy főállású blogolvasói állásra :-) :-)

Az ember reménykedik, ha majd nyugdíjas lesz, másként lesz ez a dolog.
(Közelebbi barátságba kerülök azzal, amit úgy hívunk, hogy "szabad" idő).
A nyugdíjasok erősen cáfolják ezt a tényt :-) :-) - hiszek nekik, de azért szívesen kipróbálnám már én is, hogy "Juhizs nyugdíjas és nincs semmire ideje" ;-) ;-)

Most eszembe jut a tegnap esti koncert.
Zik-Zakkal véletlenül találkoztunk, csicsergünk, csöngetnek a szünetben.
Édesanyám a 74 éves kerek-perec közölte, hogy "Na! Menjünk" és miközben döbbenten néztem utána a lépcsősor tetejéről, ő fitten, fürgén elhúzott mint a vadlibák :-) :-)

Mindig újra fellángol a vita akár blogokon, akár a fórumokon, hogy hogy is van ez a szellemi "termékekkel" ötletekkel.
Megértem én mindkét oldal álláspontját.
De, már oda jutottam, hogy félek.

Feledékeny vagyok (tényleg !) minden rossz szándéktól mentesen...
Van egy csomó le és L mentett fotóm remek ötletekről.
Oly sok barangolás közepette sokszor nem is jut az ember eszébe, hogy elmentse a forrást (ja, persze, meg hát hova is? - erről akkor külön nyilvántartást kellene vezetni, kínél láttam, hol is tette közé - már megint az a fránya időhiány...)

Valaki egyszer leírta a blogjában, hogy ezt és ezt a táskát ő találta ki.
Teljesen ledöbbentem, mert pont az évben fent voltam a Mesterségek Ünnepén, és tele volt azzal a fazonnal.
Hogy lehet ezt bebizonyítani...
Hogy mi volt előbb.

Pár napja beléptem egy blogba.
Szép táskák vannak ott.
Viszont a feltüntetett mondat is, ha felhasználod az ötleteket, akkor jelezzed majd a forrást is.
Érthető kívánság.
Nem mertem ezek után bejelölni magamat rendszeres olvasónak - Te Jó Ég, csak probléma lenne előbb-utóbb...
Igaz, hogy jelenleg rendszeres olvasó csak 4 van ott MÉG. Nyilván ez a szám idővel erőteljesen növekedni fog.

Ami fura volt, hogy úgy vannak a blogbejegyzések közzé téve, hogy egyáltalán nem látszik a dátum.

Na, így aztán egy esetleges vita folyamán, hogyan is fogja a blogtulajdonos bebizonyítani, hogy ő előbb tett közzé egy mintát, és valóban tőle származik, ha valaki egy ugyanolyat megvarr... remek parázs vitára ad alkalmat a dolog.

Valahogy elfelejtődik, hogy Amerikában azok a bizonyos asszonyok, mikor összejöttek időnként, ha irigyek lettek volna, akkor most nem lenne nekünk ilyen sok-sok blokkmintánk... (beszédes az is, hogy ugyanannak a blokknak olykor több elnevezése is van :-)

Igaz, ők nem akartak megélni belőle ;-)
Lett lévén, hogy örültek, hogy van egyáltalán rongyuk :-)
Nem kizárt, hogy kevesebb kevélység és hiúság volt bennük.

"A bölcs alkot, de művét nem birtokolja, cselekszik, de nem ragaszkodik, beteljesült művét

nem félti, s mert magának nem őrzi, el sem veszíti!

Tao Te King"


Ez az idézet jött ma reggel az internetes postámban.

Természetesen akinek ez az egész nem inge, hát ne vegye magára.
(Vágja szét és varrja újra ;-) ;-)

2011. május 20., péntek

Milyen pózban alszol?.... Sokat elárul az egészségedről

"Életünk harmadát alvással töltjük, világos, hogy nem mindegy, milyen pózban telik ez az időtartam.

Mivel az emberek mintegy 95 százaléka minden éjszaka ugyanabban a testtartásban alszik, a szakértők összegyűjtötték a kedvenc pózokból eredő előnyöket és hátrányokat, a MediPress segítségével pedig megosztjuk veletek.

Stabil oldalfekvés

Jó a refluxbetegség ellen, rossz a ráncosodás szempontjából.

A szakértők véleménye: Jim Horne, a Loughborough Egyetem professzora szerint a stabil oldalfekvéshez hasonló testtartás csökkenti a gyomorsav-visszaáramlást, és elősegíti az emésztést. A gyomor és a nyelőcső találkozásának gyengesége által okozott gyomor-nyelőcső refluxbetegség visszaszorításának kulcsa az, hogy a bal oldalunkon feküdjünk. Egy philadelphiai kórházban végzett kutatás azt mutatta, hogy a jobb oldalukon fekvő, gyomorégésben szenvedő betegeknél hosszabb ideig tartott a gyomorsav kiürülése a nyelőcsőből, mint a bal oldalukon fekvő betegekben.
Az oldalunkon alvás azonban nem tesz jót a ráncainknak. Dr. Dennis Wolf brit bőrgyógyász elmondta, hogy ez a testtartás fokozott nyomást gyakorol a nazolabiális redőkre, amelyek az orr csücskétől a száj széléig húzódnak, köznapi nevén a nevetőráncokra. Attól függően, melyik oldalunkon alszunk, ezen az oldalon a nevetőránc mélyebb és kifejezettebb lehet, ami abból ered, hogy az arc a párnához nyomódik.

Tanács:
Ha a bal oldalon fekvés nem segít, a gyomorégés és az emésztési zavarok ellen az ágy fejrészét is megemelheted, hogy a felsőtested magasabban legyen, mint a gyomrod. Így a gravitáció lent tartja a gyomorsavat. Dr. Wolf szerint felmerült, hogy a selyempárna puha anyaga csökkenti a ráncosodást, ezt azonban még nem bizonyították.

Hullapóz

Jó az ízületi gyulladás ellen, rossz az asztma, a horkolás, az alvási apnoé és a szív egészsége szempontjából.

A szakértők véleménye: Sammy Margo fizioterapeuta szerint a háton fekvés jó választás az ízületi gyulladásban és ízületi fájdalmaktól szenvedőknek, mivel így a súly egyenlően oszlik el az egész testükön anélkül, hogy külön valamelyik területet nyomná.
Ugyanez az alvási póz azonban köztudottan kiváltja a horkolást, különösen túlsúlyos felnőttek esetében, akikben a nyak elülső részén lévő plusz zsírmennyiség felerősíti a garat elernyedését. Még súlyosabb állapot az alvási apnoé, amelyben a garat teljesen elzáródik, legalább tíz másodpercre a légzés ideiglenes leállását okozva. Dr. David Eccleston birminghami családorvos szerint kutatások bizonyítják, hogy a háton alvókban alacsonyabb a véráram oxigénszintje, ami különösen a szív- és tüdőbeteg személyeknek okozhat problémát.

Tanács: Ha ez a kedvenc alvási testhelyzeted, mindenképpen ruházz be egy kemény párnára. A nyak és a tarkó alátámasztásának hiánya a nyak és a váll izmainak feszültségét okozhatja, ami fájdalmat vált ki.

Magzatpóz

Jó a derékfájás ellen, rossz a nyaki fájdalom és a fejfájás szempontjából.

A szakértők véleménye: Ez a legelterjedtebb alvási testhelyzet, amely segít ellensúlyozni a hát és a derék terheléséből eredő problémákat. Sammy Margo úgy véli, a magzatpózban való alvás megszünteti a csigolyákra nehezedő nyomást, és alvás közben víz vonzódik a csigolyákhoz, ami segít regenerálni a terhelés okozta károsodást. Ugyanakkor az is nagyon fontos, hogy a nyak egy vonalban legyen a test többi részével, nehogy túlzott nyomás nehezedjen a nyaki izmokra és idegekre, ami fej- és nyakfájást okozhat reggelre.

Tanács:
Érdemes olyan párnát választani, amely pontosan kitölti a váll és a nyak közötti űrt. Ha magzatpózban fekszünk, megfelelő alátámasztás esetén a gerinc és a nyak egyenes vonalat alkot.

Kiskifli-nagykifli

Jó a stressz csökkentésére, de fájdalmakat okozhat.

A szakértők véleménye: Egymás karjaiban feküdni feltétlenül megerősíti a kapcsolatot két ember között, sőt dr. James Coan tanulmányából az is kiderült, hogy a testi érintés még alvás közben is csökkenti a stresszt férfiakban és nőkben egyaránt.
Ez a testhelyzet azonban azzal jár, hogy olyan pózba kényszerítjük a testünket, amely súlyosbítja a meglévő ízületi és izomfájdalmakat.

Tanács: Sammy Margo szerint egy ágyban alváskor önzőnek kell lennünk alvási körülményeinket tekintve. Olyan kezdőpozíciót válasszunk, amely kényelmes számunkra, még akkor is, ha emiatt némi fizikai távolság van párunk és köztünk.

Napozó póz

Jó a horkolás ellen, rossz a fogcsikorgatás, fájdalom és kézzsibbadás szempontjából.

A szakértők véleménye: A hason fekvés meggátolja a horkolást, mert a garat nem ernyed el a gravitáció hatására. Ha azonban csikorgatni szoktad a fogad, ez a póz súlyosbíthatja ezt az állapotot. Ráadásul ez a testhelyzet idegi rendellenességeket is okozhat a felsőtestben. A nyak és a gerinc nem egyenes vonalú elhelyezkedése növeli az idegi nyomás valószínűségét, különösen idősebb emberekben.

Tanács:
Érdemes latex habszivacsot használni, mert ez felveszi a test alakját, így jobb alátámasztást nyújt a gerincnek, mint a hagyományos matracok."

Forrás:

http://www.otvenentul.hu/page.php?PageID=49650

2011. május 9., hétfő

...Kis lépésekkel...

"Egy fiatal diák, akiben nagyon élt a vágy, hogy tegyen valamit az
emberiség javára, felkereste egyszer Szalézi Szent Ferencet,
és megkérdezte tőle:

– Mit kell tennem az emberiség békéje érdekében?

Szalézi Szent Ferenc mosolyogva azt válaszolta:

– Ne csapd be magad után olyan erősen az ajtót."

(Bruno Ferrero)


Forrás:
http://www.magyarszentek.piar.hu/miujsag/mu-2011-maj.pdf