2009. szeptember 2., szerda

Vali kefíres sütije

illetve nem tudom kié, lehet, hogy sokan ismerik akármilyen néven, hozzánk a boltba Vali hozta - köszönet érte.

Közzé tenném - bár receptek itt nálam ritkán, ki tudja miért? ;-)

Könnyen, gyorsan (foltvarrók esetében ez korántsem mellékes) elkészíthető sütike, - idényjellegű gyümölcsökkel kipróbálva - gondolom, hogy módosul az íze, tehát változatos is lehet.

Valamint a lényeg: NAGYON-NAGYON FINCSI !

Ugyan a kollégák a legutóbbi "szállítmánynál" bár két dobozzal is érkezett, de egyáltalán nem tétova mozdulatomat látva a süti felé (na, jó kissé remegett a kezem, kiguvvadt a szemem, megindult a nyáltermelődésem intenzíven) szóval csendben megsúgták, hogy az isten szerelmére, nehogy vegyek már belőle, mert ciánnal mérgezett!

De, gondoltam, látva, hogy már néhány db. hiányzik, ha halni kell, hát tegyük meg együtt, én mindig szolidáris voltam.

Kefires süti

(a mérce mindig a kefíres pohár, tehát NE hajítsuk ki laza mozdulattal már az elején a kukába)

kefíres pohár a továbbiakban : kp
(nem mani!!!)

- 1 kefír

(arról nem szól a fáma, hogy kis kefír, vagy nagy kefír, khmmm.... lehetséges, hogy szingliknek kis kefír, nem szingliknek több gyerekkel nagy kefír, én egyik se vagyok, de egy esendő lélek, tehát esetemben nagy kefír)

- 2 kefíres pohár liszt
- 3/4 kp cukor
- 1/2 kp olaj
- 2 tojás
- 1 vaníliás cukor
- 1 sütőpor
- csipet só

A fentieket vidáman összekutyuljuk, - nem törődünk a közben erőszakosan dörgölődző macskánkkal - tepsibe öntjük és a tetejére gyümölcsöket helyezünk.
(Ez utóbbi néhol lesüllyed majd, mint az életszínvonalunk).

200 C fokos sütőben kb. 15 percig sütjük.

(Ezen idő alatt lazán összehozunk egy patchwork takarót élő cáfolataként, hogy nem is igaz, hogy nem tudjuk jól az időt beosztani).

A férj és a gyerek kezére erőteljesen és határozottan rácsapunk a légycsapóval, mivel úgy gondolják, hogy ők az előkóstolók.
NEM, NEM, azok MI VAGYUNK !!!

A sütiről - sajna - nincs fotó, mivel minden bizonyítékot el kellett tüntetnünk a nyomozók elől.

Nemhogy írmagja, de morzsája se maradt...

6 megjegyzés:

  1. Ezt holnap kipróbálom! Sütnöm kell valamit, de nincs hozzá türelmem, ezzel azért megbírkózom... (legalábbis remélem... :) )

    VálaszTörlés
  2. Ugyanezekkel az arányokkal gyümis, vagy sima joghurtból is nagyon fincsi. Én papírral kibélelt, vagy szilikonos muffintepsibe szoktam kanalazni. Turbózható még dióval, mazsolával, vagy gyümölcsdarabokkal.Mindig elfogy! :))

    VálaszTörlés
  3. Nálam ez az aszaltgyümis muffin alapja. Elismerő hümmögéseket szokott kiváltani.
    A 2 tojáshoz kispohár kefír kell.

    VálaszTörlés
  4. A joghurtos meggyes pitém teljesen hasonlóan készül (no, jó, a liszt az réteslisztre van cserélve a receptben). Még kefirrel nem próbáltam.
    Jó sütést!

    VálaszTörlés
  5. Én tejföllel is szoktam, és nálunk a naaaagy pohár kell... persze így más arányokkal. És próbáljátok ki egy kis búzakorpával, az lesz csak a fantasztikusan finom!!! tetejére dió... hmmmm!

    VálaszTörlés