2009. szeptember 19., szombat

Kulturális Örökség Napjai III. - az Angolkisasszonyok Rendháza (Congregatio Jesu)

"Akármilyen nagy benned az őszinteség, olyan mértékben teszel szert egyéb erényekre is" (Ward Mária)



A XVIII. század elején épült domonkos Szent Mihály templom és kolostort a rend 1784-es feloszlatása után néhány évig a pálosok használták, majd 1786-tól az Angolkisasszonyok szerzetesrend vette tulajdonba.
Az épületben 1950-től két iskola és egy kollégium működött.



1999 óta újra szerzetesek lakják.



a közösség 2004. január 30-án vette fel hivatalosan a Boldogságos Szűz Mária Intézete (IBMV) helyett - az alapító szándéka szerint Jézus nevét - a Congregatio Jesu nevet, valamint teljes terjedelmében átvette a jezsuita Rendalkotmányt.



Itt bizony kellene felújítás és sok-sok pénz.



Honlapjuk:
www.congjesu.hu









Azért van néhány érdekes (vagy fura?) dolog is.
Tükör visszapillantó "kukkantó" - vajon ki van a kapu előtt?
Még rendkívülibb az első emeleti ablakokig elhelyezett háromsoros szúró kis védelem - elméláztam mi lehet(ett) vele a cél, hogy ne jöjjön be külvilág, vagy ne menjen ki valaki...



Bekukkantottunk a szomszédba is, a Szent Mihály templomba.









Végül visszatértünk a kinti világba, hívságok, és szemérmetlenségek közé.



Egyébként hatalmas lelkierővel kibírtam, hogy ne menjek be a M....t boltba nézelődés szintjén sem... bár, a padon elbuktam - sajnos, egy Mi..a csokival küzdöttem meg... szégyenemre vesztettem ;-)

6 megjegyzés:

  1. Azok a tüskék a párkányokon a galambok távoltartására szolgálnak. Nem tud leszállni, nem sz..ja össze a falat.

    VálaszTörlés
  2. De jó! Ma este ebben a templomban fogunk koncertet adni a kórussal, a próbákat pedig a rendház pincéjében tartjuk!:)

    VálaszTörlés
  3. De jó! Ma este ebben a templomban fogunk koncertet adni a kórussal, a próbákat pedig a rendház pincéjében tartjuk!:)

    VálaszTörlés
  4. Nyafi - jó, hogy beírtad, köszönöm, többen is ültünk a padon, erre a verzióra nem gondoltunk ;-) bár, ez nem magyarázza meg, hogy feljebb miért nincs ilyen felszerelve - ha arra sétálok megnézem :-)
    Leda - látod, látod milyen kicsi is a világ.
    Csodálatos dolognak tartom, hogy a templomban szórólapot osztogattak: mely szerint diákok részére a koncert (nem tudom, hogy a Tiétek-e) de a szerintem borsos belépőhöz képest, nekik csak 300.-Ft-ba került - nagyszerű dolognak tartom, s hosszú évek óta először sajnáltam, hogy nem vagyok diák.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a linket, viszonoztam.
    Egyébként a képek nagyon szépek!

    VálaszTörlés
  6. Violina - ezek a képek nem sikerültek jól a valósághoz képest (az első kép kivételével)
    Bent a rendházban eléggé ramatty állapotban vannak - sokminden más mellett - a villanyvezetékek is. Ezért nem tudtam lefotózni, de van bent egy csodálatos kovácsoltvas lépcső (az a kanyargó típus) hát vérzett a szívem, hogy nem tudtam lefotózni, de totál sötétben volt.

    Meg kevés volt az elem, ami nálam volt és még a nap nagy része és még több helyszín is hátra volt, ezért nem tudtam több fotót készíteni.

    VálaszTörlés