2008. november 2., vasárnap

Önvallomás - Az a mesebeli 7-es szám

hát, bizony... Hetedhét országon át, megpihenni a 7. napon...

Kipécéztek
Szabályok:
1. Linkeld be azt az embert a blogodba, aki kipécézett.
2. Ossz meg magadról hét dolgot, akár különleges, akár hétköznapi.
3. Pécézz ki 7 embert, nevezd meg és linkeld be őket a blogodba.
4. Egy hozzászólásban értesítsd őket a blogjukon, hogy ki lettek pécézve.

Kipézéctek engem (mondhatnám, hogy kifogtak a tóból, mint az aranyhalat, mert azt hitték, hogy jó ötlet volt ... :-)
- btrudy http://btrudy.blogspot.com/
- eremisz http://erikaquilt.blogspot.com/
- mammka http://mammka.blogspot.com/
- pjulcsy http://pjulcsy.blogspot.com/
- szera http://szera-szera.blogspot.com/

köszönöm nekik, megtiszteltek vele.
(ha valakit kifelejtettem, akkor elnézést kérek érte, sikítson az illető, fájdalomdíjként, ha találkozunk valamikor, akkor kap tőlem egy Balaton szeletet ;-)

Én viszont már nem pécéznék ki senkit sem, egyrészt, mert már körbe ment a blogokon, másrészt, mert csatlakoznék Princi véleményéhez - szerintem is egy blogban az ember annyi minden elárul magáról, ha őszinte,
aki meg nem őszinte a saját blogjában, az úgy gondolom, hogy 7 pontban összefoglalva sem lesz az...

Akkor jövök most én, mint egy távirat, nem sejtitek, hogy mi is van benne...

Most bizonyára többen is azt hiszitek - aki felületesen ismer engem -, hogy most Juhizstól talán vidám dolgok következnek - pedig egyáltalán nem.

1. FÉLELEM, RETTEGÉS.
Alapvetően meghatározta az életemet és a személyiségemet is.
Gyermekkori traumáink - pláne, ha részben még a felnőtt korunkban is tartanak - megnyomorítanak, egészen más emberré tesznek. Ezek elfelejthetetlen dolgok, tompulhatnak a lelki, vagy a testi fájdalmak, de örökké velünk maradnak.
Ha nem úgy lett volna, akkor más ember lettem volna.
Lehet, hogy jobb, lehet, hogy rosszabb, de mindenképpen MÁS.

Félelmet már sokan éreztetek, de a rettegés ennek már egy magasabb foka.
Félni - lehet valamitől óvatosságból, ösztönből is. Rettegni, az már a bizonyosság.
Folyamatosan, nap mint nap rettegni - elmondhatatlan. Mikor felkúszik a gyomrodból a torkodig és fojtogat.
S, az idő, mikor tudod, hogy meg fog érkezni az, akitől tartanod kell. Az idő már magában egy gyilkos dolog.
Kiszolgáltatottság.
A zárt ajtók mögött történő dolgokat mélységes homály fedi.
Akinek még soha nem kellett mindenét hátra hagyva menekülnie, az nem is tudja, hogy milyen az.
Csak hiszi, hogy tudja, de valójában nem tudja.

Talán fentiek miatt van, hogy nem tudom elviselni, ha valakit (valakiket) bántanak, a származásuk, a nézetük, a vallási meggyőződésük, (avagy utóbbinak pont a hiánya), bármi miatt, vagy egyszerűen csak azért, mert MÁS A VÉLEMÉNYÜK valamiről, akármiről.

Gyülölöm a nekem neten küldött gyalázkodó hasonló tárgyú leveleket - és hiába kérem meg az ismerőseimet, még utána is folyamatosan küldözgetik.
Süket a fülük.
Előre félek, minden alkalommal, ha választások jönnek.
Egyszer szeretnék egy olyan választást, amikor nincs tele az ország (és a postafiókom) gyalázkodásokkal.

2. PESSZIMIZMUS, ELŐRELÁTÁS

Igen, sajnos, én vagyok az "örök pesszimista". Akár professzor is lehetnék belőle... ;-)
De, ez az 1-es pontból adódik.
Az előrelátás pedig: általában bennem van, hogy előre felkészülök lelkileg rá, hogy a legrosszabb esetben mi történhet... ezáltal felerősítem magam, a dolog jobb elviselhetősége érdekében... jobb, ha az embert nem érik meglepetések.
(Képletesen fogalmazva, legyen egy tankod a kertben, akkor talán még a légycsapót se kell majd használnod... ;-)

3. MEGÉRZÉSEK

Igen, bizony, szoktak lenni nekem. De, nem azon a hétköznapi szinten.
Néha megérzek dolgokat előre, és súlyos, képletes "pofonok" árán tanultam meg, ha nem hallgatok ezekre a megérzésekre, akkor mindig ráfaragok.
Az első, nagyon határozott érzést kell figyelembe venni, s nem gondolkodni rajta, hanem annak megfelelően meghozni egy döntést, vagy cselekedni.
A megérzés teljesen elkülöníthető a többi érzéstől, összetéveszthetetlen, de nem tudom szavakkal elmagyarázni. Aki átélte, illetve vele együtt él ez a képesség, az tudja, hogy miről van szó. A többiek meg most úgyis bolondnak tartanak :-)

4. ÉRZELMEK, SEBEZHETŐSÉG.
Nagyon-nagyon tudok szeretni. Persze, mindenki ezt mondja magáról - nyilván. De ez nem egyformán működik az embereknél.
Amúgy a magam módján próbálom titkolni ezt az érzést.
Vannak emberek, akik nem is tudnak róla, hogy mennyire szeretem őket.
Pont ezért, mert nagyon tudok szeretni - ezáltal még sebezhetőbb vagyok.
Nem azok tudnak minket igazán megbántani, akik idegenek számunkra, hanem akiket lelkileg, érzelmileg közel engedtünk magunkhoz.
Na, azok tudnak jól megtaposni.

5. HOROSZKÓP JEGYEM: a RÁK és a KUTYA
az aszcendensem pedig: OROSZLÁN
(a Kutya a kínai horoszkópban)
Van, aki nem hisz ezekben a dolgokban, én igen. Főleg a személyre szabott horoszkópokban, az asztrológusok által elkészített elemzésekben.
(Amit az újságokban láttok, az csak részben igaz, nem lehet, hogy MINDEN Ráknak aznap nem lesz szerencséje... ;-)
Nem lehet, hogy minden Bika egy adott napon lesz szerelmes stb. stb.)
Ezek általánosságok el kell tőlük vonatkoztatni, amit az újságokban láttok, az csak egy játék, de, ha olyat írnak, hogy aznap vigyázzál a közlekedéssel, mert baj érhet - hát, nem árt azért erre hallgatni.
A fenti két jegyre, amiket írnak jellemzőket (főként: érzékenység, na, ez nálam halmozottan megvan :-(
azok legtöbbje igaz is rám.
(Tehát, nem is kellene ezt a 7 pontot megírni magamról, elég lett volna, ha valamelyikőtök kiváncsi rám, hát elolvassa a horoszkópot ... ;-)
Ahogyan idősödünk állítólag az aszcendensünk jobban előtérbe kerül... hát, ez nálam megvan...

6. A SZINEK, az ÁLMOK

Ha álmodom, akkor mindig színesben álmodom. Csodálatos színekkel, s olyan, mint, ha egy filmet néznék.
(Állítólag nem mindenki álmodik, vagy nem emlékszik rá, s van, aki nem színesben álmodik, érdekes lenne megtudni, hogy miért).
Kb. évente egyszer álmodom csak feketét, akkor mindig zuhanok egy sötét mélység felé - borzalmas érzés, fel is szoktam rá ébredni - szerencsére, ha egyszer nem ébredek fel rá, akkor nyilván megérkeztem valahová... :-(
Ha egy színt kellene kiválasztanom a sok számomra kedves közül, akkor az az egy a KÉK lenne.

7. NEM TUDOK RÖVID LENNI - mint fentiekben is látható,
s, ELVISELNI AZ ELŐZŐ 6 PONTBAN FOGLALTAKAT - részemről, tehát az Életet úgy gondolom, hogy CSAK HUMORRAL LEHET.

8 megjegyzés:

  1. Érdekes és részletes a 7 pontod! Jó, hogy megtudhatam ezeket rólad! A humor mindig segít, és az neked van! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a blogodat, mert mindig meg tudsz döbbenteni, és elgondolkodtatni. Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Élvezettel olvastam önvallomásodat.
    Ha megengeded látnoki képességeimet: holnap egy olyan
    apróság kerül a kezedbe, amire ma
    nem is gondolsz, és remélhetőleg
    örülni fogsz neki.

    VálaszTörlés
  4. Mmama - csak nem előbb kapom meg a fizetési papíromat, és tévedésből egy nullával több összeget utaltak át nekem ? :-) :-) :-)

    VálaszTörlés
  5. -apróságot látok , nem pénzt !
    Olyan apró, éppen csak lélek
    melengető, csak figyeld mi történik
    körülötted.

    VálaszTörlés
  6. Köszi Juhizs, jó volt olvasni, hogy nem vagyok egyedül a szinte ugyanolyan másságommal ebben a világban.

    VálaszTörlés
  7. Már vártam, és nem csalódtam.
    Mindig jó olvasni téged.
    Még, ha szomorút is írsz...

    VálaszTörlés