2010. július 7., szerda

... a családon belüli erőszak... ÉBRESZTŐ !

Őrs vezér tere, aluljáró.
Sietek, mert ritkán jár a busz, félóránként. Sőt, még néha ki is marad.

A szokásos tömeg, jövés-menés, illegális árusítás, koldulás különböző formái - és új színfoltként aláírásgyűjtés.

Ez általában politikai jellegű szokott lenni, egy röpke pillantás részemről és megyek is legtöbbször tovább, de most "megütötte" a szememet egy szó: ERŐSZAK.

közelebbről: a családon belüli erőszak.

Feltódulnak az emberben egy pillanat alatt az emlékek.
A kiszolgáltatottság, a félelem, sokaknak egy életen át a "sehova se lehet menekülni" érzése.

A bántalmazás; torokszorító gyermekkor.
Mely egyben azonos: anyám szintén rettenetes fiatalasszony korával.
Aki még soha nem menekült, az nem tudja milyen; sokszor a bizonytalanba, az ismeretlenbe, kétségbeesve - de menekülni, hogy életben maradjál.
Nem is tudom mi a rosszabb, a testi, vagy a lelki terror, s, ha mindkettő van kombinálva, s már kézben járnak együtt - tán szétválaszthatatlanok.

Később felnőttként - nem tagadom - a magam hibái is :-(
Sokszor megoszlottak a vélemények, hogy lehet-e gyereket felnevelni úgy, hogy soha nem ütötted meg.
Van egyik tábor, van másik tábor is.

Shakespeare, ha élne, tán így tenné fel a kérdést: megütni, vagy agyonütni?
Persze, hogy az lenne a jó, ha egyik sem.

Akkor még nem beszéltünk a felnőtt nők bántalmazásáról - bár, hallom, hogy időnként már férfiakkal is történik ilyesmi.
Hogy mi történik zárt ajtók mögött; mély homály fedi.


Az aluljáróban aláírásgyűjtés volt - és nyilván a város néhány más pontján is - legalábbis remélem.
Mellettem állt egy 80 év körüli bácsi és sajnálkozott... hallom, hogy szoros a határidő és még nincs meg az 50 ezer aláírás.

Nincs meg a törvényjavaslat benyújtásához szükséges 50 ezer aláírás.
A többmilliós Magyarországon...! Döbbenetes.

Bár, számomra az is az, hogy egy ilyen törvény megalkotásához aláírásgyűjtésre van szükség.
Mert, különben nem foglalkoznak vele???

Ha láttok a városban ilyen aláírásgyűjtő pontokat, akkor írjátok alá, ha egyetértetek vele.

Részlet a NLC-n megjelent cikkből:

" A családon belüli erőszak Magyarországon legalább egymillió nőt és a hozzájuk tartozó gyermekeket érinti. Mégis általában elhallgatás és tagadás veszi körül.

Bár szomorú tény, de még „normális” törvény sincs a családon belüli erőszakra, sőt tulajdonképpen törvény szerint nincs is ilyen bűncselekménytípus. Magyarországon egyébként is tabutéma a családon belüli erőszak, már csak akkor vannak következményei, ha súlyos bűncselekmény történik.

Annak érdekében, hogy önálló törvényi tényállás szülessen a családon belüli erőszak ellen, aláírásgyűjtést kezdeményeztek. Összesen 50 000 aláírás szükséges, amelyet 2010. augusztus 5-ig kell összegyűjteni.


A teljes cikk a témáról itt megtalálható:

http://www.nlcafe.hu/csalad/20100628/alairasgyujtes_a_csaladon_beluli_eroszak_ellen/

Felültem a buszra - elértem még, ha nem értem volna el, akkor sem érdekelt volna most, kivételesen.

Jó volt hazaérni.
Fordult a kulcs a zárban.
S, nem volt ok félelemre.
Ja, hogy az én kulcsom volt... és kb.48-50 év távlatából - csekélység.
Azt mondják, hogy az idő megszépít dolgokat... ne higgyétek, francokat.

Késő este - ha nagy ritkán olyankor megyek haza - mindig a hátam mögé nézek.
Nem szeretem, ha jön mögöttem valaki.
Lelassítok, félre állok, mintha keresnék valamit, vagy igazítani kellene a cipőmön.
Megelőznek, én megyek mögötte.
Most jó.
MOST MÁR JÓ MINDEN.

9 megjegyzés:

  1. Én sajnos nem járok semmilyen aluljáróba, sőt gyalogosan se sehová szinte. De ha találkozom ilyennel, akkor természetes, hogy aláírom. :)
    Sajnos, hogy vannak ilyen családok, akik menekülnek a szeretett (vagy éppen már nem szeretett, hanem gyűlölt társ elől), de hát mindennek két oldala van. Én soha nem kaptam a férjemtől még hangos szót sem, de már találkoztam olyannal, aki átélte ezeket a borzalmakat. Tehát aláírom, ha van lehetőségem rá!

    VálaszTörlés
  2. Óóó, mennyi teher!! Az a szerencsés, aki enélkül nőhet fel!!

    VálaszTörlés
  3. Egy nem éppen felhőtlen gyermekkor után most boldog házasságban élek, nevelem saját gyermekem, ez az ami megfizethetetlen. Én sajnos nem járok Pesten, de vannak ott ismerőseim!

    VálaszTörlés
  4. Mondtam már, hogy nagy vagy, Juhizs? Ja, és jó, hogy vagy :-)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Nektek.
    Ha látom őket valahol legközelebb, majd megkérdezem, hogy merre szoktak lenni - mivel nyilván társadalmi munkában végzik az aláírás-gyűjtést, valószínűleg változó helyeken is.

    Ccsigaház:
    egyezik a véleményem Veled, amikor leszédülők mérlegről... hihetetlen érzések törnek rám ;-) ;-)

    VálaszTörlés
  6. Tök véletlen jártam arra. Aláírtam:)

    VálaszTörlés
  7. Nem is kell senkinek utánuk menni.
    Bárki letöltheti az aláírásgyüjtő ívet.
    http://alairas.atw.hu/
    Bárki aláirhatja, aláirathatja ismerőseivel és postázhatja. Arra azért figyeljetek, hogy szabályos legyen. 18 éven aluli személy aláírása tudtommal nem érvényes. És persze senki ne duplázzon.

    VálaszTörlés
  8. Köszönjük Nyafkamacska :-)

    VálaszTörlés