2010. június 20., vasárnap

Mentsük, ami menthető...

Mikor két óra kertészkedés után bejöttem pihegni a szobába, akkor átéreztem, hogy édesanyám milyen nemes feladatot is lát el az én kertemben :-)
Na, jó, eddig is tudtam, de, hogy észre sem veszi az ember közben az idő múlását...
Megérdemeltem egy kis pihenést (dicsérd magad, ha más nem teszi alapon :-)

Nem vagyok egy mobilfüggő, de rápillantottam a fránya készülékre:
- látom ám, hogy vidéken lévő családtagom hívott valamikor.

Rácsörgök; mi a helyzet.
No, helyzet az bizony van.
Mert madárfióka leesett a fáról.

Hívni kellene a Budapesti Állatkert madármentő szolgálatát... hogy befogadják, mikor lehet vinni, meg egyáltalán.

(Elmerengtem... hogy az elmúlt tizenvalahány év folyamán míg felnőtt a gyermekem milyen mentésekben vettünk részt, vagy próbálkoztunk meg vele;
- kezdve a ragtapasszal megragasztott csigaházzal... ;-)

Telefon... kapcsolják az Élet-Halál Házát...
egyből megrémültem, jajj, ugye nem azt értjük ez alatt, hogy reggelit viszünk egy óriáskígyónak???
Nem-nem - csak oda tartozik a madármentés.

Csicsergünk... félve mondom, hogy az információban azt mondták, csak védett madarakat...
még inkább félve mondom nem látom a madárkát, fogalmam sincs hogy nézz ki, állítólag - mivel tujáról esett le - nagy valószínűséggel zöldike fióka, de nem értünk hozzá.

Megnyugató válasz; hozzuk nyugodtan, Magyarországon gyakorlatilag minden madár védettnek minősül.
(He-he... gondoltam, a rengeteg galamb, veréb most kihúzhatja magát ;-)

... elvégre tudjuk, hogy a veréb is MADÁR...

Érdeklődtem, mivel vidékről lesz a szállítás - és logikus volt, hogy egy ilyen kicsi fióka vagy kibírja az idő és távolság megtételét, vagy sem - vajon mit tehetünk élelmiszer ügyben:

- ... jó lenne nagyon enyhén szőlőcukros vizzel fecskendővel itatni.

(Elmerengtem egy nyaraló - pláne, hogy nem a mienk - felszereltségén, egyből kizártam a dolgot)

- ... jó lenne lisztkukaccal etetni...

(Lásd előző zárójeles megjegyzésemet)

Miben maradhatunk hát... ami elérhető (lehetne)
- sima víz csepegtetve (mint utólag kiderült ezt megoldották már csipesszel :-)
- lehet adni kevés nyers marhahúst, vagy csirkemellet..

(naná, hogy egyik sincs a nyaralóban...)

Állítólag benyomta a főtt tojást (na, pici kis adagról beszélünk, nem valami óriás bögyduzzasztóról).

Mi a fentiekből a tanulság?

Tekintettel a nehéz napokra... az intim dolgokon túl - legyen Nálatok mindig az alábbiakból;
- minimum egy fecskendő - nem kábítószeres célra,
- kis szőlőcukor
- LISZTKUKAC !

(erről eszembe jutott egy ismerősöm, aki a minap véletlenül leejtett egy vizibolhás nylon-zacskót, de mondta, hogy ne izguljak, mert ezek pillanatokon belül elpusztulnak vizes közeg nélkül)

Mit is mondhatnék... ha legközelebb egy siklóval találkozom a buszon, akkor már nem is fogok meglepődni, biztos jó, ha van - bármikor szükség lehet rá :-)

Amúgy a lisztkukac házi tenyésztéséről bővebben itt olvashattok ;-) ;-)

http://diszmadarak.comuv.com/?q=lisztkukac

(forrás: internet)

6 megjegyzés:

  1. engem is megragasztasz, ha összetörök? :-)

    VálaszTörlés
  2. Néha egy jó szó felér egy kórházi kezeléssel - tehát igen :-)

    VálaszTörlés
  3. köszönöm! most épp egy kicsit magam alatt vagyok...megkezdődött a nyári szünet...millió konfliktus forrása itthon...

    VálaszTörlés
  4. ccsigaház: potyognak a könnyeim a röhögéstől!:)
    Jaj,lányok,Juhizs!:már megint hozod a régi formádat hála Istennek: visszahozod az életkedvemet.:)))))

    VálaszTörlés
  5. Mivel egy női táskában - állítólag - minden van amire csak valaha szükségünk lehet, máris felírom a beszerzendő listámra az általad említetteket. :o))

    VálaszTörlés
  6. Szóval lisztkukac feltétlen kell egy nyaralóba. Majd szólok az ismerőseimnek, hogy ez legyen az alapfelszerelésben!

    VálaszTörlés