2010. augusztus 17., kedd

... a CAFATOS-ZACSIS TECHNIKA - avagy egy régi adósság rendezése :-)

Nem én lennék az igazán illetékes ennek a technikának az ismertetésére (kicsi vagyok ehhez én :-),
de annak, aki még nem ismeri, talán még ez is némi segítséget - támpontot nyújt a kiinduláshoz.

Én először Zsuzsucinál láttam kb. 2 (3 ?) éve egy remek topikos táborban Ménfőcsanakon.
Egyből beleszerettem. (Nem Zsuzsuciba és Csanakba ;-) hanem a cafatosba...

mert olyan kis kevésbé ügyesek is mutatós, egyedi cuccot tudnak varázsolni belőle :-)

Zsuzsuci sokszor rajta hagyja a kész munkán a nylon zacskót, én jobban szeretem leolvasztani HŐLÉGFÚVÓVAL.
Tetszik a zacsis változat is, de nekem anélkül természetesebbnek tűnik.
Azóta barátom a hőlégfúvó... mondhatni, jó, ha van a háznál...

Talán a fotókon nem jól látszik, de teljesen a végén leolvasztjuk vele a már készre varrott cuccról a zacsit.
(Nem kell aggódni, az anyag nem fog megégni, de persze ne érintsük totál hozzá a hőlégfúvót... csak óvatosan, és úgyis "adja magát", hogy milyen távolságról érje a hő.)

Feltétlenül tartsuk be a munkavédelmi szabályokat!
Azért ezzel a kezünket megégethetjük, tehát ne érintkezzen a bőrrel.

Az én gépemmel nem lehet "kukacolni" - szabad gépi tűzéssel tűzni -, tehát azzal könnyebb, talán szebb is végeredmény, mint az én steppelés-szerű sűrű varrásommal.
(Tehát lehet ezt szebben is....)

Ez a technika nem alkalmas egy takaróhoz való felhasználáshoz, mivel azért több rétegből áll ugyan, de eléggé kemény, mondhatni ,hogy tartása van a végeredménynek.
Viszont remekül lehet faliképnek, táskához, kisebb használati tárgyakhoz felhasználni.

Modernebb (zacsi és hőlégfúvó nélküli ;-) változata Avalonnal/Soluvlies-zel történik, ami varrás után simán kimosható, lögybölhető folyadékkal.
Tehát egyszerűbb úgy a felhasználás. (Zacsi helyett Avalonnal borítják be a felületet varrás előtt)
Ha most valami csacsiságot írtam, akkor Évi36 - vagy valaki más - errejár és megjegyzésben kijavít, vagy kiegészít.
Évi az avalonos változatot tavaly nyáron bemutatta a karcagi tábor utolsó napján az ötletbörzén, illetve az idei csanaki táborban is :-)

A fotókhoz még annyit tennék hozzá, hogy lefelejtettem róla, hogy amikor felvisszük a rétegeket, hogy ne mozduljon el míg a zacsit rárakjuk és elkezdjük a tűzést, akkor előtte rá szoktak textilsprayt fújni, elég csak egy kicsi rá imitt-amott, hogy megfogja.
(Nekem textilspray helyett tökéletesen bevált az olcsó hajlakk-spray... csak jelzem ;-)

Köszönet Ginának a türelméért :-)  (ő tudja, hogy miért...)

Zsuzsucinak, hogy megszerettette velem, Évinek, hogy szívén viseli ezt a technikát (is) és terjeszti.








































































Utóirat:
Ne dobjatok ki semmit !
Mindenféle anyagmaradék - még a rossz, szakadt lepedő vászon, kötött anyagok is felhasználhatóak.
A szines cérnákat pedig gyűjtsétek, remekül meg lehet velük bolondítani a látványt, nagyot "dob" rajta :-)

http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=199952

9 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper, köszönet érte !

    VálaszTörlés
  2. Mivel én még kisebb vagyok tanultam :)) KÖSZÖNÖM !!

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Első látásra elhatároztam: ÉN NEM fogok ilyet csinálni...Aztán mégis kipróbáltam, mert azért tetszett az ötlet, meg amit csináltál belőle :)
    Egy szíves (vagyis kettő szíves) falikép lett belőle :)
    Ennek a technikának nincs valami rendes neve? Szeretnék még gyártani párat, és valahogy el kéne nevezni :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Kriszti,
    írtam egy nálam sokkal okosabb, ügyesebb, tájékozottabb foltvarrónak a kérdéseddel kapcsolatban. Amint megkapom a választ jelezni fogom.
    Örülök, hogy tetszett Neked, amit alkottál:) Egyedi és nincs két egyforma munka ebből a technikából.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Kriszti,
    megkaptam a választ (köszönet érte K.É-nek)a technika hivatalos neve úgy tűnik, hogy konfetti - angolul confetti - és csodás képeket is alkotnak belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, közben én is megtaláltam a konfetti technikát, csináltam is egy képet vele. Bele is szerettem a technikába :D
      Én avalont használtam, amit kimostam, majd organzát rögzítésnek, ami benne is marad. Nekem valahogy az organza szimpatikusabb, mint a hőlégfúvó :)

      Törlés
    2. Kedves Kriszti, biztosan szép organzával :) Egyszer majd kipróbálom én is. Örülök, hogy megszeretted ezt a technikát.
      Alkossál sok szépséget vele.

      Törlés