2009. április 3., péntek

részben... VIDÁM KERÁMIÁK... kiállítása

Bementem a Szlovák Intézetbe egy festménykiállítást megnézni (bejegyzés, fotók később, mert ez a mostani jobban tetszett, tehát előnyt élvez... ;-)



Megnéztem, a recepciós hölgy és én érzékeny búcsút vettünk egymástól (így utólag úgy gondolom, hogy boldog sóhaj hagyhatta el az ajkát, hogy elmentem ;-)

igen, ám, de az utcán észrevettem, hogy ki van rakva egy másik kiállítás meghívója is az ablaküvegre.
Nem értvén a dolgot - mivel nem láttam bent semmit - hát visszaléptem.

Kérdezem, mi a helyzet.
Nézz rám.
Felhő suhan át az arcán.
Hát... igen... van a másik kiállítás is.
Nézzük egymást.
Néma csend.

- és? - kérdem, hol van?
Az emeleten... jött a válasz.

Állok, nézem, ő is várakozásteljesen.

- Nem is tudtam, hogy van az emeleten is kiállítóterem.
- Van.

Megnézhetném?

Sokszor voltam már életem során népszerűtlen... de, ez most majdnem mindent überelt.
A máskor valóban kedves hölgy még titkolni se akarta, hogy mennyire rossz az ötlet...

kényszeredetten elkezdett telefonálni, elmondta, hogy valaki szeretné...

a feszültség cikázott a földszinten...

na, jó - mondom, akkor hagyjuk, látom, hogy probléma... (bár, nem értettem, ha nem akarják, hogy megtekintsék az emeleti kiállítást, bármi is az ok, akkor nem kell kiállításokat rendezni...)




Nem, mondja ő, megyünk - közben a telefonban átvált szlovák nyelvre, hogy ne is értsem, miről is van szó. Oh, ezt tudjuk a filmekből. Akkor általában nem szépeket mondunk a mellettünk lévőről, vagy nagy titkokat.
Ez utóbbi jelen esetben úgy éreztem, hogy "nem játszik, mint lehetőség"...



Megyünk.
Kiderülnek a problémák.
AZ EGÉSZ INTÉZETET BE KELL ZÁRNI, MÍG JUHIZS MEGTEKINTI AZ EMELETI KIÁLLÍTÁST.
Most határozottan - életemben először - fontos embernek érzem magam. Na, jó, csak korlátozott szinten, persze...

Bezárja a kaput a Rákóczi út felé.
Légy, ember, se ki, se be, amíg én nem kúszok innen el.



Megyünk, számomra eddig tiltott területeken haladunk.
Mindent, MINDENT zár maga után. Hmmm. komoly előírások lehetnek.
Állunk a liftben (mert lift, az van).



Tudja, hogy fotózni szoktam, most rámnéz és megkérdi, hogy miért szoktam fotózni, milyen célra.
Cikáznak az agyamban a gondolatok... vágjunk bele, üsse kavics jobb a valóság...
visszakérdezek: mi lenne a helyes válasz???



Nézett rám - amúgy, jól beszél magyarul, de ezt most nem érti.
Eszembe jut a most futó (nekem tetsző, egyébként jó reklám), amiben szimpatikus fiatalember felsorol néhány, kiragadott magyar sajátosságot (miközben egy soproni nedű szolid reklámozása a cél), s ott hangzik el, hogy mi tudjuk mire a gondol a másik, ha azt hallja, hogy Anyám tyúkja...

Igen, ő ezért nem érti a mi nyelvi finomságainkat.
Én is így lennék más népnél, akármennyi ideig is élnék náluk.



Segítek rajta, elmagyarázom:
- hogy blog (nem kérdezem meg, tudja-e mit jelent, remélem, hogy igen, bár azelőtt én sem tudtam)
- vidéken, sokszor távol a városoktól kis falvakban is élnek barátnők, akik nem jutnak el kiállításra - fotózás hát ezért, hogy néha lássanak is ezt meg azt

- nem zavarom meg azzal a válaszadási lehetőséggel, hogy CSAK.



Közben kiderült, hogy fáj a foga.
Igen, ő is ember, értem én.
Bár, lent a földszinten ülve is fáj a foga...



El is felejtkeztem róla, hogy még lent kicsit fanyalogva, laza mozdulattal legyintve, leheletnyit tán fitymálva mondta, hogy vidám szobrok kiállítás van fent - ergo, neki nem tetszik talán nagyon. (Vagy a fogának nem??)



Próbáltam kikérdezni, hogy mitől függ, hogy itt az intézetben milyen kiállítások kerülnek megrendezésre.
Na, szokvány válaszok jöttek, nem idézném, elfogadhatóak.



Sóhajtoztam, hogy milyen jó lenne, ha egyszer rendeznének foltvarrósat is.
Felélénkül és közli velem, hogy ez a Szlovák Intézet.
Nekem nem fáj a fogam - azonnal kapcsolok hát, hiszem rögtön félre is értette a dolgot;

- iiiiiigen..... én arra gondoltam, hogy SZLOVÁK foltvarrók kiállítását kellene megrendezni, mert, hogy én tudom, hogy vannak.

Hát, ha gondolom, akkor írjak az intézetnek...



Persze, sötétben fotóztam... mert, a villanyt nem lehetett felkapcsolni... azt MÉG A FÖLDSZINTEN KELLETT VOLNA...
;-) ;-) ;-)

Teljesen elvetemült érdeklődöknek további fotók itt:

http://xfree.hu/album_show.tvn?SID=7ea68611e7bd9191da706f35c0730f107ea68611e7bd9191da706f35c0730f10&aid=148181&sort=&from=0

2 megjegyzés:

  1. Jól tetted, hogy felmerészkedtél az emeletre és megmutattad nekünk ezeket a szépségeket. Mi lett volna, ha a földszinten mutatják be? Esetleg két kiállitást egyszerre? Vagy ne rendezzenek kettőt ha nem tudják megoldani a megtekintését, csak ilyen bonyolultan.

    VálaszTörlés
  2. Turelem ròzsàt terem! Jòpofàk az alkotàsok, bàr a szervezèst teljesen abszurdnak tartom.

    VálaszTörlés