2010. október 5., kedd

az A B C

mondanám, gyermekkorom köznyelvi megjelenítéseként: a KÖZÉRT.

Ahova mentünk.
Leugrottunk.
Ahol életemben először még óvodás koromban megloptak :-)  (mármint; a vevők)

Jártamban-keltemben mindig szerettem "vidéken" bemenni a közértekbe.
Mert, valahogy mások, mint nálunk.
Persze, jórészt hasonló, de mégis.
Vannak bizonyos élelmiszerek, amik csak egy adott megyében, vagy vidéki városban kaphatóak.
Ez nekem mindig élmény volt.

Az is, hogy mikor x éve nagyon-nagyon anno, mikor Keszthelyen nyaraltam (oh... mikor még néha-néha szerényen, de nyaraltunk...) a helyi kis közértben minden reggel lehetett kapni frissen sütött kúp alakú, dióval megszórt habcsókot (NYÁRON !) és isteni volt.

Visszatérve az alapkérdéshez, mindannyiunk közértje - A B C -je, amiről kis hazánkban mindenki tudja, hogy mire is gondolunk (bezzeg egy külföldi bajban lenne, ha meg szeretné érteni) szóval végre a nagy titok birtokába jutottam.
(Ami persze, lehetséges, hogy csak számomra volt nagy titok ;-)

Mivel megtudtam egy tv-műsorból, ahol politikusok, szociológusok elemeztek bizonyos politikai eseményeket - nos, mellékzöngeként elhangzott az  A B C ...
s, jelesül a FIATAL riportalany teljesen természetesen közölte, hogy:  az ABC tudjuk, hogy mit jelent (mármint, hogy ő tudta.... ;-) Általános Beszerzési Cikkek....

... püff neki.... már érzem, nem éltem hiába, immár így ötven fölött végre, valahára megtudtam, hogy honnan is ered az ABC...
Meg is néztem azóta.
Nagyon gáz....Maple már régen megmondta, hogy veszélyes az internet világa.
Még a végén mindent meg fogunk tudni :-) :-)

Forrás:
http://hu.wikipedia.org/wiki/ABC-%C3%A1ruh%C3%A1z

Utóirat:
Ha-ha... már kaptam néhány e-mailt, ezek szerint félre érthetően fogalmaztam, azt tudtam, hogy az ABC a boltot jelenti, ahol megvettük a kenyeret, az illatszert stb. stb., azt nem tudtam, hogy maga a rövidítés (vagy ez már mozaikszó?) pontosan milyen szavak alkotásából jött létre.
Na, néhányan finom formában megírták, hogy esetleg elmebeteg vagyok :-) :-)

5 megjegyzés:

  1. Köszi az infót, én sem tudtam :)

    VálaszTörlés
  2. És ennek a fordítottjából lett a CBA :))

    VálaszTörlés
  3. Én meg hibásan tudtam.
    ( Általános Bolti Cikkek - nek.)

    VálaszTörlés
  4. Maca: :-) ötletes

    ElizAnikó :
    szerintem jól tudtad... végső soron a tv-műsorban a szakértő is ezt mondta, az interneten nevezik (mármint, nem kis bolt esetében, hanem áruház-láncként másként)
    valójában úgy gondolom, hogy a köznyelv (a hétköznapi nyelv) szerint bolti... tehát tutin jól tudtad.

    VálaszTörlés