2013. augusztus 7., szerda

... leárazva...

hát, általában az, (amennyiben élelmiszerről beszélünk), aminek vagy aznap jár le a szavatossági ideje, vagy jó esetben kb. 2 nap múlva,

illetve zöldség, gyümölcs esetében, ha már kissé szottyadt, ami puha pedig keménynek kellene lennie ;) ;) ;)
netán kell a hely a következő szállítmánynak.

No, azért én szoktam szerezni "jó fogásokat" ilyen fronton, bár olykor szégyen, hogy elképzelik egy-két-há' dologról, hogy még emberi fogyasztásra alkalmas, inkább szemétre való.

Ha megyek törzshelyekre vásárolni, akkor tudom, hogy hova teszik az ilyen termékeket és rögtön szemrevételezem; érdemes-e valamire lecsapnom.

Legutóbbi ilyen látogatásomnál a Sp...r-ban a zöldség részlegen láttam egy általam még soha nem kóstolt dinnyefajtát leárazva.

(Dinnye fronton:  - görögdinnye, sárgadinnye, újabban un. méz- és cukordinnye - e két utóbbit még soha nem kóstoltam, áruk mindig jóval drágább, mint az előző két un. hagyományos dinnyefajtákénál).

No, e fontos infokat plakátról tudom - persze...

Most megnéztem a neten is, de túlságosan nem lettem azért okosabb.
Mármint a konkrét esettel kapcsolatban.

Szóval, a leárazott cuccoknál árválkodott egy kis - amerikai futball labda alakú - csíkos, de másként, mi a mi dinnyénk csíkjai - dinnyécske.
Ezek soha nem nagyok.

Rajta a kerek - számomra vonzó - zöld címke, miszerint 50 %-kal van leárazva.

Tili-tolizom a távolságot a szemem és a szerencsétlen dinnye között, hogy a randán tollal ráfirkált információkat lássam....

Eredeti ár: 600.-Ft    (nem kiló - db ugye...)
Új (engedményes) ár:    300.-Ft     (no, szóval még, méretéhez képest borsos is...)

A dinnye nem volt puha, nem volt szottyadt stb. stb.

Érezte a beárazó kollegina, hogy ez így nem eléggé pontos vevőtájékoztató.
Tehát kiegészítette még az alábbiakkal, mivel; fontos a vevőtájékoztatás.


Tollal girbegurbán megjegyzést fűzött hozzá. 
Persze, hogy meg kell indokolni a leárazás okát, íme:

"Furcsa görögdinnye"    :)

Azóta is mélázok... lehet, hogy életem nagy lehetőségét szalasztottam el 300 forintért... elvégre nem mindenki mondhatja el magáról, hogy ennyi pénzért egy különleges furcsasághoz jutott... ;) 


2 megjegyzés:

  1. Ne sajnáld a kihagyott akciót. Én vettem ilyet. Nem volt finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valójában nem sajnálom, csak vicceltem. Azért volt a végén a kacsintó jel.
      Bár, 100 ft-ért megkóstoltam volna. De, ezek szerint annyit se ér, jó hogy írtam, nem fog izgatni.
      Valószínűleg érvényes a régi igazság, hogy a hazai jó magyar dinnye a legízletesebb.

      Törlés