2008. november 18., kedd

Egy szimbolista látomás

címmel látható Ferdinand Hodler (1853 - 1918) svájci festő műveit bemutató kiállítás a Szépművészeti Múzeumban.



"Hozzávetőleg 130 festményt mutat be a tárlat, kiegészítve a legjelentősebb svájci múzeumokban és magángyűjteményekben őrzött kb. 40 rajzzal, valamint német múzeumok néhány vásznával.



A kurátorok olyan kvalitásos válogatást állítottak össze, amely először tekinti át Hodler életművét úgy, hogy annak szimbolista dimenzióját helyezi előtérbe. Csúcspontját remekművek jelentik: az "Éjszaka", a "Nappal", az "Érzés", az "Igazság", a "Szerelem", a "Szent óra" és a "Pillantás a végtelenbe"; közülük jó néhány több mint ötven éve nem hagyta el őrzési helyét.



A kiállítás külön egységet szentel szerelem és halál központi szimbolikus témájának, amelyet Hodler egyedülálló módon jelenített meg beteg, haldokló, majd halott szerelmét, Valérie Godé-Darelt ábrázoló festményein és rajzain."




Bevallom őszintén, hogy a szimbolista jellegű képek közül egy dobogtatta meg legjobban a szívemet; a Nappal című.
De, ehhez többször is vissza kellett mennem, valahogy vonzott vissza, újra és újra.

Amitől megszerettem ezt a festőt, az viszont a tájképei voltak!
Azok a színek!



Ugye, normális dolog, hogy tájképről a textil jut eszembe...
Egyből festést tanító Ildink jutott eszembe... neki nem lenne probléma ezt textilbe varázsolnia... :-)



Püff neki, már megint szerelmes lettem :-) ... egy újabb festőbe... ;-)



Ferdinand Hodler az európai szecesszió és szimbolizmus leghíresebb genfi mesterének tárlata december 14-ig látható.
(Borsos áron, persze... s, bár tudjuk, hogy egy kiállításnak magasak a költségei, szervezés, szállítás, biztosítás stb. stb. de mégis, vérzik az ember szíve, hogy jövedelmünk mennyire nem áll arányban a vágyainkkal)
Amúgy mázlista vagyok, mivel én ajándéknak kaptam, hogy bevitt valaki a múzeumba :-)

6 megjegyzés:

  1. Nekem volt szerencsém megnézni a kiállítás egy részét. Sajnos a férjemmel, aki folyamatosan duruzsolta a hülyeségeit a fülembe:-) Bezzeg ha tűzoltó készülék kiállítás lett volna!:-)
    ...
    Még sosem voltam olyan kiállításon, ami ennyire be volt biztosítva.

    VálaszTörlés
  2. Tűzoltó készülék kiállítás: :-)
    Julcsi, ha csak egy részét láttad, akkor azért remélem, hogy volt közöttük tájkép is...
    Amúgy, amikor a neten keresgéltem a fotómellékleteket, hát pont azokról nem találtam, amikről nagyon szerettem volna... így szokott ez lenni...

    VálaszTörlés
  3. Errol megint lemaradok1 Hogy-hogy ilyen rovid ideig marad nyitva?

    VálaszTörlés
  4. Igen, volt, tetszett is. Irnek tobbet is, de Vercsi elallitott valamit a billentyuzeten.

    VálaszTörlés
  5. Sikerült visszaállítanom:-)
    Szóval láttam tájképeket és nagyon tetszettek. Furcsa volt, hogy egy témát több módon is feldolgozott, pl. az imádkozó kisfiút. Engem az a kép fogott meg, amin eljön az emberekért a halál. Rémisztő, de gyönyörű, sokáig tudtam volna időzni a festményei előtt!

    VálaszTörlés