2009. június 25., csütörtök

Kakaós csiga helyett


Életem első csigája szép lassan ma elkezdett araszolni a gazdája felé ;-)

Kissé gnómra sikeredett - olyan juhizsos lett, persze... - nem tudom, hogy látható-e eléggé, de mintha egy kissé kezdődő mumpsz jelei mutatkoznának nála, a szarvacskái (letapogató "izéi" se állnak olyan hetykén, mint a többiek által készítetteké).
Emlékszem, hogy más írta már, hogy kifordítási nehézségei voltak az első példány(ok?)nál, azt hittem, hogy a csigavonal végénél van ilyen gond,

de neeeem, nekem a "szarvacskái"-nál jött a sóhajtozás.

Biztos, hogy még sok társa fog következni, remélem, hogy kissé jobban fognak sikerülni (vagy neee, mert akkor miről is felismerhetőek, hogy én készítettem őket? ;-)

Lettek volna még ötleteim, hogy mivel lehetne egyedibbé tenni, mint egy "átlag-csiga", de éjjel két órakor valahogy már nem volt nagy indíttatásom a dologra...

s, a következő csiga valószínűleg rózsaszínű lesz, lett lévén, hogy egy kilépő kolléganőm kedvence; a rózsaszín, pink és társai árnyalatok.

Töltött csiga

A csigákat, sós, borsos, zöldséges vízben megfőzzük, aztán kiszedjük a házukból.
A csigaházakat sóval kisikáljuk, vízzel kiöblítjük, hogy egészen tiszták legyenek.
A csigák farkát levágjuk és eldobjuk - ;-) - a többi részt a nyálkától megtisztítva, apróra vágva vajon megpároljuk.
Finomra vágott szardellával, kevés zsemlemorzsával és 1-2 kanál tejföllel összekeverjük, megsózzuk, és megborsozzuk és a házacskákat megtöltjük vele.
Nyílásukkal fölfelé tepsibe rakjuk és a sütőben megsütjük őket.
Barna-, hollandi- vagy madeiramártással tálaljuk.

(Részlet: Az ínyesmeter nagy szakácskönyvének 1955-ös kiadásából)

... már sejthető, hogy szerencsétlen gnóm csiga miért is költözik el tőlem???





11 megjegyzés:

  1. Érdekes, a gombázós topikon is éppen a csigát főzik. Nekem annyi van a kertemben, hogy egy hadsereget megetethetnék vele, de mégse jött meg rá a gusztusom.

    Viszont a Te csigád, nem tudom miért lenne mumszos, de nagyon optimista fizimiskája van.

    VálaszTörlés
  2. nohát, nohát....engem nem főzöl meg, ugye? :-))))

    VálaszTörlés
  3. Márta néni, engem sem vitt még rá a lélek, hogy megkóstoljam, pedig olyan "úri" huncutságokat nagyon szeretek; hogy rák, kagyló, kaviár, (na, jó a lencsét is ;-) bár az előzőekhez ritkán jutok hozzá... :-(
    (De, azért a békacomb ízlett!)

    Azért mumpszos egy kicsit, mert a fél oldala - a pofija - kicsit olyan dagibbnak látszik, mint a másik :-)
    De, az új "gazdijának tetszett és ez a lényeg :-)

    Ccsigaház - azért igyekszem Téged is puhítani ... ;-)
    vagy néha vidámítani :-)

    VálaszTörlés
  4. nekem tetszik! kis éti, akarom mondani édi:-)

    VálaszTörlés
  5. Csókolom!

    Megtiszteltetés, hogy én kaphattam az első csigát :) Jelentem Guszti csiga jól van, már ismerkedik a többiekkel :D

    Puszi!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon helyes lett a csigácska :)

    VálaszTörlés
  7. Te valóban megeszed a csigát? Hihetetlen. Milyen az íze?

    VálaszTörlés
  8. Kedvesek vagytok - és elnézőek a hiányosságaimmal kapcsolatban...
    Látom már, hogy csigagyártásba fogok.

    Mária - nem ettem még csigát, de bevallom őszintén, ha gusztusosan tálalnák, - és nem nekem kellene elkészítenem, akkor szívesen megkóstolnám... tudom, hogy most undorítónak és állatiasnak tűnhetek...

    Ma valaki a következőt mondta nekem: Juhizs Te ott vagy mindenütt (sicc...!) közös varrásokon, tábor stb. stb. de, soha nem láttam még egy munkádat se, na, persze, több ember előtt hangzott el a dolog - kedvelem az illetőt, de egy kissé furán jött ki a megjegyzés annyi ember előtt, nekem eszembe nem jutna, hogy ilyet mondjak... na, mindegy, én vagyok a csiga-tempójú a varrásban... ;-)
    "Bosszúból" átküldöm a munkáim fotóit az illetőnek, legyenek csak álmatlan éjszakái... ;-)

    VálaszTörlés