2008. május 26., hétfő

VARRJUNK IS

Borcsamamától egy éve kaptam egy ajándékot. Nyakba akaszthatós három "rekeszből" álló jópofa tartót. Azóta is hordom, meg is látszik szegényen :-) most éppen mosásban van, azért nem tudom megmutatni, meg egy kicsit két részen meg kellett bontanom, hogy rájöjjek, milyen lépésekből épül fel.
Borcsa a tőle megszokott kedvességgel aranyosan mondta zaklatásomra, hogy ő is elfelejtette hogyan készült, leírás nincsen.

Biztosan sokak számára ez nem lesz újdonság, de ha csak egy embernek igen... akkor már jó.
Persze, szokásos ügyetlenkedéseim itt is érvényesültek, másokkal ellentétben nem kérem a kritikát... látom én, hogy mit nem kellene látnom rajta.

Lépésenként lefotóztam, sőt, megmutatom a (varráson túlmenően is), hogy milyen hibát követtem el - okulásként.


















Tehát végeredményként lesz egy három rekeszes tartónk, elől, hátul egy rekesz (tépőzárral, vagy tetszés szerint gombbal zárható) illetve a kettő között középen egy nyitott rész (lásd az utolsó fotót).
Ha nyakba akasztjuk, akkor a zsínórt ebbe a nyitott részbe célszerű bevarrni a legvégén, mikor készen van az egész.

Ellenpélda az - ÍGY NE! - rovat:







A baloldali "levélboríték" a helytelen, mivel téglalap alakú lett, ezáltal nem záródik rendesen, a jobboldali a helyes, amely négyzet alakú és sokkal zártabb.
Az utolsó fotón jól látszik a hiba - nem lett megfelelő távolságra varrva a lezáró szakasz, hiszen a visszahajtandó rész csücske (sarka) nem találkozik a másik varrás vonalával... persze, Bocsamamánál nem fordult volna elő ilyen hiba :-)

Egyébként teljesen véletlenül az elmúlt napokban Elizanikó blogos felsorolásában találtam egy helyen egy videót, ami kicsit talán más a végén, de hasonló a kiindulási pontja - helytelennek tartom, hogy nagyon mintás anyagból készült a bemutató, ha az egyik oldal egyszínű lenne, akkor szerintem követhetőbb lenne benne minden a hozzám hasonlóan ügyetlenkék számára is :-)

http://www.quiltcetera.com/Tutorials/Origami/index.html


Most, hogy újra megnéztem a képeket... hát, tulajdonképpen, ha összehúzza a tetejét, akkor viszont pont a levélboríték alakzat a jó... tehát... mondhatnám úgy is, hogy nem rontottam el az első verziómat - direkt úgy akartam ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése